Spokojnosť s britským zdravotníctvom? (2)

Autor: Lucia Kleštincová | 20.1.2011 o 17:51 | (upravené 18.4.2011 o 9:36) Karma článku: 3,95 | Prečítané:  1033x

Minulý článok prezentoval pomerne užitočný spôsob demokratizácie riadenia zdravotníctva, ktorý je už niekoľko rokov implementovaný vo Veľkej Británii. Pravidelný zber spätnej väzby od pacientov je jedným z dôležitých nástrojov na zvyšovanie spokojnosti pacientov s interakciou s lekármi a zdravotníckym systémom. Národný prieskum spokojnosti pacientov však nevenuje dostatočnú pozornosť všeobecným lekárom (GPs). Ich činnosť je organizovaná oddelene od ostatných poskytovateľov (ako sú napr. nemocnice, pohotovosti, zariadenia starostlivosti v tehotenstve či o duševne chorých pacientov). Vzhľadom na špecifickosť ich pozície vyplývajúcej z ich počtu a rozsahu poskytovanej zdravotnej starostlivosti je žiaduce sledovať ich interakciu s pacientmi samostatným prieskumom. V roku 2009 bol preto zber spätnej väzby od pacientov GPs odčlenený od národného programu prieskumov pacientskych názorov (opísaný v minulom článku), ktorého súčasťou bol dovtedy.

Ministerstvo zdravotníctva spustilo v apríli 2009 iniciatívu na samostatné hodnotenie skúseností pacientov s regionálnymi zdravotníckymi službami (GP Patient Survey). Namiesto jednoročného cyklu je odvtedy dotazník zasielaný štvrťročne rôznym vzorkám pacientov registrovaným u všetkých GPs v Anglicku. Vďaka tomu pacientom, lekárom a orgánom zodpovedným za kvalitu zdravotnej starostlivosti poskytuje aktuálnejšie informácie než národný prieskum. Kvartálne je pritom oslovených až 1,4 milióna dospelých pacientov. Prieskumu sa možno zúčastniť zaslaním vyplneného dotazníka poštou alebo vyplnením jeho online verzie (v jednom zo 14 jazykov). Návratnosť sa aktuálne pohybuje okolo 37%. Zber údajov realizuje v mene ministerstva agentúra špecializovaná na prieskumy verejnej mienky Ipsos Mori.  Vývoj dotazníkov zabezpečuje v spolupráci s akademikmi (the Peninsula Medical School a the General Practice and Primary Care Research Unit na University of Cambridge).

Cieľom prieskumu je podporiť snahu ministerstva o zlepšenie reakcieschopnosti ministerstva na potreby pacientov. Tí sa v prieskume vyjadrujú k otázkam ako je komplikovanosť dohodnutia si stretnutia u lekára, spokojnosť s ordinačnými hodinami, kvalita starostlivosti atď. Výsledky spätnej väzby sú prezentované samostatne za každého poskytovateľa. Umožňujú tak pacientom spoľahlivo sa rozhodnúť o tom, u ktorého lekára sa zaregistrujú a zodpovedným orgánom odmeniť poskytovateľov spĺňajúcich očakávaný štandard poskytovaných služieb.

Príklad: výsledky za zdravotné stredisko Walm Lane v Londýne v otázke možnosti pacienta prediskutovať s ošetrujúcim lekárom / zdravotnou sestrou svoje zdravotné problémy (porovnanie vývoja v čase na úrovni tohto poskytovateľa, Primary Care Trust, Strategic Health Authority a celého Anglicka)

discussion.png

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Učiteľ, ktorý sa rád hral. Ako sa Milan Reindl stal dizajnérom Lego Technic

Nevyštudoval techniku ani dizajn. Napriek tomu sa stal jedným z jedenástich dizajnérov Lego Technic. Len vďaka tomu, že si rád z lega skladal veci, na ktoré nemal návod.

DOMOV

Smer chce byť politicky nekorektný aj robiť poriadky v osadách

Novými podpredsedami sú Blanár a Žiga.

SVET

Výbuchy pri štadióne v Istanbule zabili najmenej 13 ľudí

K explóziám došlo hodinu po zápase medzi Besiktasom a Bursasporom.


Už ste čítali?