reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Lucia Kleštincová

Lucia Kleštincová

Bloger 
  • Počet článkov:  61
  •  | 
  • Páči sa:  162x

V eurovoľbách kandidujem za paneurópske hnutie Volt. Je načase, aby bola EÚ riadená profesionálnejšie a hodnotovejšie. Je načase si uvedomiť, čo môže každý z nás urobiť pre to, aby EÚ pretrvala, fungovala a napredovala. Celú kariéru sa pohybujem v blízkosti verejnej správy, pracujem na politikách priemyselného rozvoja a rodovej rovnosti. Práca v Európskej komisii na zmenšovaní dopadov Brexitu a pandémie ma "inšpirovala" zamakať ešte viac na tom, aby sa Európa posunula ku skutočne paneurópskej vízii spolupráce, modernizácie a ľudskosti. Rada o nej pedabatujem aj s vami. Moje názory sú moje, nie európskych inštitúcií. Tie si ľahko vygooglite. Sledovať ma môžete aj na Facebooku a Instagrame. ----------------- Volt Slovensko je pobočka hnutia Volt Europa, ktoré má za cieľ navrátiť dôveru a energiu v politiku. Už dnes formuje budúcnosť ako strana pôsobiaca vo vyše 30 krajinách, s vyše 140 zvolenými zástupcami a dvomi členmi v europarlamente. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáŠkolstvoZdravotníctvo

reklama

Zdravotníctvo

Škótsky pacient ovplyvňuje príjem svojho lekára

Lucia Kleštincová

Škótsky pacient ovplyvňuje príjem svojho lekára

V minulých týždňoch uverejnené články o prieskumoch spokojnosti pacientov v Anglicku (tu a tu) vyvolávajú otázku, aká je situácia v tejto oblasti vo zvyšku Veľkej Británie. Anglicko je v tomto smere jednoznačným lídrom. Vo Walese ani v Severnom Írsku žiadny obdobný systém zatiaľ neexistuje. V Škótsku spustili národný systém zberu spätnej väzby od pacientov v roku 2008.

  • 10. feb 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 17
Názor amerického pacienta

Lucia Kleštincová

Názor amerického pacienta

Na Slovensku bohužiaľ neexistuje systém, ako systematicky sledovať názor pacienta bez spoliehania sa na komerčné prieskumy verejnej mienky. Ešte horšie je, že z pohľadu lekárov či tvorcov verejnej mienky nepredstavuje absencia spätnej väzby pacientov problém. Skvalitnenie pacientskej skúsenosti s čerpaním zdravotnej starostlivosti má pritom potenciál zvýšiť všeobecne nízku spokojnosť pacientov so zdravotníctvom a redukovať náklady spojené s práceneschopnosťou obyvateľstva. Zber spätnej väzby je síce dôležitý v systémoch verejného zdravotníctva (napr. v britskom NHS - tu a tu), ale predovšetkým v tých s dominantným podielom súkromného financovania. Typickým príkladom je zdravotníctvo USA. Napriek vážnym problémom s dostupnosťou zdravotnej starostlivosti je americký systém sledovania spokojnosti pacientov inšpiratívny pre zvyšok sveta.

  • 8. feb 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 38
Spokojnosť s britským zdravotníctvom? (2)

Lucia Kleštincová

Spokojnosť s britským zdravotníctvom? (2)

Minulý článok prezentoval pomerne užitočný spôsob demokratizácie riadenia zdravotníctva, ktorý je už niekoľko rokov implementovaný vo Veľkej Británii. Pravidelný zber spätnej väzby od pacientov je jedným z dôležitých nástrojov na zvyšovanie spokojnosti pacientov s interakciou s lekármi a zdravotníckym systémom. Národný prieskum spokojnosti pacientov však nevenuje dostatočnú pozornosť všeobecným lekárom (GPs). Ich činnosť je organizovaná oddelene od ostatných poskytovateľov (ako sú napr. nemocnice, pohotovosti, zariadenia starostlivosti v tehotenstve či o duševne chorých pacientov). Vzhľadom na špecifickosť ich pozície vyplývajúcej z ich počtu a rozsahu poskytovanej zdravotnej starostlivosti je žiaduce sledovať ich interakciu s pacientmi samostatným prieskumom. V roku 2009 bol preto zber spätnej väzby od pacientov GPs odčlenený od národného programu prieskumov pacientskych názorov (opísaný v minulom článku), ktorého súčasťou bol dovtedy.

  • 20. jan 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 5
Spokojnosť s britským zdravotníctvom?

Lucia Kleštincová

Spokojnosť s britským zdravotníctvom?

Mnohí z nás, čo počas štúdia, práce či cestovania okúsili čaro britského systému zdravotníctva (NHS), majú naň vlastný názor. Bez ohľadu na to, či viac alebo menej pozitívny, pri dlhodobom pobyte v tejto krajine má významnú váhu v procese zlepšovania poskytovanej starostlivosti. A to vďaka celonárodnému zberu spätnej väzby od pacientov. Spôsob zakomponovania pacientskej dimenzie do skvalitňovania systému by možno raz mohol slúžiť ako zdroj inšpirácie aj pri hľadaní best practices a slabých miest v slovenskom zdravotníctve. Ak poskytovateľom zdravotnej starostlivosti skutočne záleží na jej skvalitnení, zlepšenie môže len ťažko nastať bez zohľadnenia názoru pacienta napr. na reakcieschopnosť systému, prístup zamestnancov či atmosféru v zdravotníckych zariadeniach.

  • 12. jan 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 19
reklama
SkryťZatvoriť reklamu